• Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.hurt.wloskapasja.pl

§1. DEFINICJE:

1) Sklep internetowy
– sklep internetowy dostępny pod adresem: www.hurt.wloskapasja.pl, prowadzony przez Sprzedawcę,
2) Regulamin – regulamin Sklepu internetowego, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
3) Sprzedawca - MAREMA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą pod adresem: Adama Mickiewicza 80, 32-650 Kęty, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000717814, NIP: 5492449931, REGON: 369452609, adres korespondencyjny: ul. Kościuszki 84a, 32-650 Kęty, e-mail: b2b@wloskapasja.pl, tel. +48 505 902 660, wpisana do rejestru BDO (Bazy Danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami prowadzonego przez Marszałka Województwa Małopolskiego pod numerem rejestrowym: 000643467,
4) Kupujący – Przedsiębiorca korzystający z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w ramach Sklepu internetowego lub zawierający ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży, dokonujący zakupów związanych bezpośrednio z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą i w celach zawodowych, do którego nie mają zastosowania przepisy dotyczące Konsumentów,
5) Przedsiębiorca - przedsiębiorca w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zawierający ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży lub korzystający z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną,
6) Formularz Rejestracji – dostępny w Sklepie internetowym formularz umożliwiający utworzenie Konta,
7) Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem przypisanym Kupującemu zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Kupującego, w tym w szczególności informacje o złożonych Zamówieniach, którego założenie wymaga wypełnienia przez Kupującego Formularza Rejestracji,
8) Formularz Zamówienia – dostępny w Sklepie internetowym formularz, umożliwiający Kupującemu złożenie Zamówienia i jego realizację po założeniu Konta, jak również bez konieczności jego zakładania,
9) Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży ze Sprzedawcą,
10) Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego zawierana pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego, w języku polskim, dotycząca zakupu Towarów.
11) Koszyk – wirtualne narzędzie umożliwiające Kupującemu agregację wybranych Towarów przed ich zakupem oraz przeliczanie ich wartości, przy czym dokonując wyboru Towarów Kupujący może dowolnie zarządzać zawartością Koszyka poprzez dodawanie lub usuwanie z niego Towarów,
12) Towar – dostępna w Sklepie internetowym rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży, w tym Towary Outletowe (z uwzględnieniem postanowień Regulaminu dotyczących tego typu Towarów Outletowych),
13) Towar Outletowy – dostępna w Sklepie internetowym rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży, której poszczególne wskazane przez Sprzedawcę cechy odbiegają od standardowego Towaru tego typu,
14) Dowód Zakupu – faktura VAT wystawiana przez Sprzedawcę i potwierdzająca zawarcie Umowy Sprzedaży,
15) Promocja – ściśle określony w czasie rabat cenowy na wybrane Towary, które mogą być przedmiotem Umowy Sprzedaży, lub inna korzyść przewidziana dla Kupującego w związku z zawarciem Umowy Sprzedaży lub założeniem Konta,
16) Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę po uprzednim wyrażeniu zgody przez Kupującego, polegająca na automatycznym otrzymywaniu przez Kupującego na podany przez niego adres e-mail najważniejszych informacji, w tym informacji handlowych, związanych ze Sklepem internetowym,
17) Materiały zdjęcia Towarów oraz pozostałe materiały (w tym w szczególności teksty, grafiki, logotypy, kody źródłowe) będące utworami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zamieszczone w Sklepie internetowym i będące własnością Sprzedawcy lub użyte przez Sprzedawcę za zgodą osoby lub podmiotu trzeciego, któremu przysługują prawa własności intelektualnej do Materiałów,
18) Treści Kupującego – wszelkie informacje wytwarzane lub dostarczane przez Kupującego w ramach korzystania z Serwisu, w szczególności opinie o Towarach oraz komentarze,
19) Polityka prywatności – dokument dostępny w Sklepie internetowym, określający zasady związane z przetwarzaniem danych osobowych przez Sprzedawcę w ramach Sklepu internetowego, będący spełnieniem przez niego obowiązku informacyjnego, o którym mowa w przepisach o ochronie danych osobowych,
20) Załącznik nr 1 (Formularz Reklamacji) – dołączony do Regulaminu wzór formularza umożliwiającego złożenie reklamacji, o której mowa w § 8 Regulaminu,
21) Załącznik nr 2 – dołączony do Regulaminu wzór zgłoszenia naruszenia,
22) Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny,
23) DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 Października 2022 r. w Sprawie Jednolitego Rynku Usług Cyfrowych oraz Zmiany Dyrektywy 2000/31/WE (Akt o Usługach Cyfrowych).

§
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
  1. Regulamin dotyczy Umów Sprzedaży oraz innych usług świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  2. Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym polegają na umożliwieniu Kupującemu przez Sprzedawcę:
    a) zawierania Umów Sprzedaży na zasadach określonych postanowieniami niniejszego Regulaminu,
    b) zakładania i posiadania Konta w Sklepie internetowym,
    c) otrzymywania Newslettera,
    d) korzystania z innych usług dostępnych w Sklepie internetowym.
  3. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Towarach podane w Sklepie internetowym, należy poczytywać jako zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży mając na względzie art. 71 Kodeksu cywilnego.
  4. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  5. Wszystkie Towary dostępne w Sklepie internetowym są oryginalne, fabrycznie nowe (wolne od wad) oraz zgodne z obowiązującymi standardami, wymaganiami i przepisami prawa. Zdanie poprzedzające nie ma zastosowania do Towarów Outletowych.
  6. Sprzedawca dokłada najwyższej staranności przy realizacji Umów Sprzedaży oraz Zamówień.
  7. W Sklepie internetowym mogą być organizowane Promocje na zasadach określonych i podanych do wiadomości publicznej w Sklepie internetowym przez Sprzedawcę.
  8. W przypadku informowania o obniżeniu ceny towaru lub usługi obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca uwidacznia również informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany Towar jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o jego najniższej cenie, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Towaru do dnia wprowadzenia obniżki.
  9. Terminy, o których mowa w pkt. poprzednim nie dotyczą Towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności. W przypadku takich Towarów Sprzedawca obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia informacje o cenie sprzed pierwszego zastosowania obniżki.
  10. W związku z postanowieniami Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA), Sprzedawca wyznaczył punkt kontaktowy służący do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych a także z Kupującymi w postaci adresu e-mail: b2b@wloskapasja.pl.
  11. Do skutecznego korzystania ze Sklepu internetowego niezbędne jest urządzenie (komputer, telefon, tablet lub inne urządzenie mobilne) oraz aktualna przeglądarka stron internetowych (np. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari lub inne), klawiatura lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych, stabilne łącze, a także aktywne konto wybranej poczty elektronicznej e-mail.
  12. Sprzedawca prowadzi również w social mediach grupy lub fan-page Sklepu internetowego na Facebooku, Instagramie oraz YouTube, do których stosuje się odpowiednio § 2 ust. 10, § 3 ust. 5-21 Regulaminu.
§3. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO ORAZ ZASADY DOTYCZĄCE MODEROWANIA TREŚCI
  1. Kupujący zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw własności intelektualnej osób lub podmiotów trzecich.
  2. Kupujący nie może podejmować działań, które mogłyby wpłynąć na prawidłowe działanie Sklepu internetowego, w tym w szczególności Kupujący nie może:
    a) ingerować w treść i elementy graficzne Sklepu internetowego,
    b) zamieszczać w Sklepie internetowym treści o charakterze bezprawnym,
    c) wprowadzać do Sklepu internetowego jako systemu informatycznego szkodliwych danych, w szczególności w postaci złośliwego oprogramowania, tj. wirusów, plików szpiegujących itp.
    d) wykorzystywać Sklepu internetowego do celów innych niż jego przeznaczenie,
    w szczególności nie może rozsyłać wiadomości typu SPAM lub podobnych oraz prowadzić w ramach Sklepu internetowego jakiejkolwiek działalności gospodarczej, komercyjnej, reklamowej czy promocyjnej na swoją rzecz.
  3. Przy wypełnianiu Formularza Rejestracji lub Formularza Zamówienia, Kupujący zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu i Polityki prywatności oraz do akceptacji ich treści.
  4. Podczas korzystania ze Sklepu internetowego, Kupujący jest zobowiązany do podawania prawdziwych oraz zgodnych ze stanem faktycznym danych i informacji koniecznych do założenia Konta lub zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży.
  5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za Treści Kupującego zamieszczanie w Sklepie Internetowym, w przypadkach gdy Sprzedawca:
    a) nie ma faktycznej wiedzy o nielegalnej działalności lub nielegalnych Treściach Kupującego, a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wie o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o nielegalnej działalności lub nielegalnych Treściach Kupującego, lub
    b) podejmuje bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych Treści Kupującego, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość.
  6. Zabronione jest przekazywanie za pośrednictwem Sklepu internetowego danych osobowych osób trzecich bez zgody tych osób. W przypadku osób fizycznych nieposiadających pełnej zdolności do czynności prawnych zgodę powinni wyrazić ich przedstawiciele ustawowi lub opiekunowie prawni.
  7. Kupujący w przypadku zamiaru umieszczania w Sklepie internetowym Treści Kupującego zobowiązany jest do zachowania zgodnego z zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami, w tym do należytego i merytorycznego posługiwania się językiem pisanym.
  8. Kupujący nie może zamieszczać Treści Kupującego, które stanowią nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA), przepisów powszechnie obowiązujących lub w inny sposób niezgodnych z Regulaminem lub dobrymi obyczajami, co oznacza, w szczególności że nie może on zamieszczać Treści Użytkownika, które:
    a) są niezgodne z tematyką danego modułu tematycznego lub grupy zainteresowań,
    b) zawierają linki lub inne treści o charakterze spamu,
    c) służą prowadzeniu działalności konkurencyjnej wobec Sprzedawcy, np. promowaniu konkurencyjnych serwisów internetowych,
    d) służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w szczególności poprzez zamieszczanie reklam, sprzedaż oraz promowanie produktów, usług, projektów, zbiórek,
    e) stanowią jakikolwiek utwór w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych w sposób naruszający prawa własności intelektualnej osoby lub podmiotu trzeciego, któremu takie prawa przysługują,
    f) powielają treści, które pojawiały się wcześniej w Sklepie internetowym w ramach danego modułu tematycznego lub grupy zainteresowań,
    g) dotyczą spraw technicznych związanych z funkcjonowaniem Sklepu internetowego,
    h) służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa i wyłudzania środków finansowych od innych Kupujących,
    i) nawołują do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt, lub pochwalają taką przemoc,
    j) propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa,
    k) nawołują do nienawiści na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalają taką nienawiść,
    l) znieważają grupę ludności albo poszczególne osoby z powodu jej przynależności płciowej, seksualnej, narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości;
    m) zawierają treści o charakterze szowinistycznym lub mizoginistycznym, jak również noszące znamiona dyskryminacji płciowej,
    n) zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę trzecią,
    o) naruszają dobra osobiste jakiejkolwiek osoby trzeciej,
    p) naruszają prawa autorskie jakiejkolwiek osoby trzeciej,
    q) zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym,
    r) nawołują do zachowań niebezpiecznych lub pochwalają takie zachowania,
    s) obrażają uczucia religijne,
    t) mogą wywoływać dyskomfort innych Kupujących, w szczególności poprzez brak empatii lub szacunku innych Kupujących,
    u) w inny sposób są sprzeczne lub niezgodne z prawem.
  9. Zarówno Kupujący, jak i każda inna osoba mająca dostęp do Sklepu internetowego, zobowiązana jest do powstrzymywania się od kopiowania, modyfikowania, rozpowszechniania, przedruku, transmitowania lub wykorzystywania w jakikolwiek inny sposób (w tym w szczególności w celach marketingowych, handlowych lub zarobkowych), Materiałów zamieszczonych w Sklepie internetowym bez pisemnej zgody Sprzedawcy albo innej osoby lub podmiotu trzeciego, któremu przysługują prawa własności intelektualnej do Materiałów, z wyjątkiem korzystania z tych Materiałów w ramach dozwolonego użytku, o którym mowa w przepisach ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  10. Naruszenie postanowień punktu poprzedzającego mogłoby stanowić naruszenie prawa, a tym samym stanowić podstawę do wszczęcia postępowania cywilnego lub karnego przeciwko osobom lub podmiotom dopuszczającym się takich praktyk.
  11. Kupujący ponosi wobec Sprzedawcy oraz osób lub podmiotów trzecich pełną odpowiedzialność za szkody związane z:
    a) naruszeniem przez Kupującego postanowień wynikających z pkt 7 i 8 powyżej,
    b) nieprawidłowym lub nieuprawnionym korzystaniem ze Sklepu internetowego, jak również za związane z tym problemy techniczne, utratę danych lub inne szkody w działaniu Sklepu internetowego, w tym w szczególności za prowadzenie działań, o których mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu,
    c) zamieszczaniem w Sklepie internetowym jakichkolwiek utworów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych w sposób naruszający prawa własności intelektualnej osoby lub podmiotu trzeciego, któremu takie prawa przysługują.
  12. Odpowiedzialność Kupującego, o której mowa w punkcie poprzedzającym obejmuje zarówno naprawienie szkody na rzecz Sprzedawcy oraz osoby lub podmiotu trzeciego, jak również poniesienie dodatkowych kosztów, które wynikły z wyrządzenia szkody, w tym w szczególności kosztów sądowych, kosztów zastępstwa procesowego, kosztów postępowań egzekucyjnych oraz innych uzasadnionych kosztów poniesionych przez Sprzedawcę w związku z wyrządzeniem mu szkody oraz w związku z roszczeniami osób lub podmiotów trzecich.
  13. Sprzedawca w przypadku powzięcia informacji, że Kupujący dopuścił się naruszeń przepisów powszechnie obowiązujących, w tym aktu o usługach cyfrowych (DSA) oraz niniejszego Regulaminu, może podjąć decyzję o następujących ograniczeniach świadczenia usług:
    a) zablokowaniu dostępu do tych treści w Sklepie internetowym,
    b) trwałym usunięciu treści ze Sklepu internetowego,
    c) zablokowaniu dostępu do Konta,
    d) trwałym usunięciu Konta,
    e) usunięciu komentarzy w social mediach,
    f) zablokowaniu użytkownika w social mediach.
  14. Podjęcie decyzji, o której mowa w pkt 13 Regulaminu, Sprzedawca uzależnia od wagi sprawy i stopnia naruszenia prawa powszechnie obowiązującego lub niniejszego Regulaminu kierując się zasadami proporcjonalności oraz adekwatności.
  15. Dokonanie określonego ograniczenia nastąpi dopiero po uprzednim przedstawieniu uzasadnienia decyzji Kupującemu, który dopuścił się naruszenia. Kupującemu przysługuje prawo do odwołania od decyzji Sprzedawcy na zasadach przedstawionych w uzasadnieniu.
  16. Sprzedawca zastrzega, że we własnym zakresie i w wybranych przez siebie momentach może dokonywać weryfikacji Treści Kupującego zamieszczanych w Sklepie internetowym. Czynności weryfikacyjne są podejmowane przez Sprzedawcę z należytą starannością i w dobrej wierze. Weryfikacja jest dokonywana w celu wykrycia, identyfikacji i ewentualnego usunięcia, ograniczenia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych treści. Do decyzji odnoszącej się do ograniczenia nielegalnych lub nieodpowiednich Treści Kupującego, o których informacje Sprzedawca powziął w toku własnych czynności weryfikacyjnych, stosuje się odpowiednio postanowienia pkt 13 – 15 niniejszego paragrafu. Czynności weryfikacyjne opisane w niniejszym punkcie nie powodują powstania odpowiedzialności Sprzedawcy za Treści Kupującego, o czym mowa w punkcie 5 powyżej.
  17. W przypadku gdy Kupujący (w tym każda osoba odwiedzająca nasz sklep internetowy, nawet jeżeli nie złoży zamówienia), będąc przekonany w dobrej wierze poweźmie przekonanie, że określone Treści innego Kupującego stanowią treści niezgodne z pkt 7 i 8 niniejszego paragrafu, Kupujący może powiadomić o tym fakcie Sprzedawcę za pomocą:
    a) drogi mailowej na adres: b2b@wloskapasja.pl,
    b) formularza kontaktowego zamieszczonego w Sklepie,
  18. Dla ułatwienia procedury zgłoszeń, Sprzedawca udostępnia Kupującemu formularz zgłoszenia naruszenia, który stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
  19. Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 17 powyżej powinno w szczególności zawierać:
    a) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że Treści Kupującego są niezgodne z Regulaminem,
    b) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Treści Kupującego,
    c) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw,
    d) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  20. Sprzedawca potwierdza przyjęcie zgłoszenia oraz dokonuje weryfikacji zgłoszeń i czynności następczych zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu (wewnętrzny regulamin weryfikowania skarg i zgłoszeń).
  21. Sprzedawca zastrzega, że w przypadku powzięcia jakichkolwiek informacji dających podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwa osób przez Kupującego, poinformuje o tym fakcie odpowiednie organy ścigania lub inne właściwe organy publiczne.
  22. Sprzedawca umożliwia osobie zgłaszającej naruszenie złożenie odwołania od podjętej przez Sprzedawcę decyzji w sprawie zgłoszonej Treści. Odwołanie należy złożyć Sprzedawcy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez zgłaszającego Odpowiedzi na zgłoszenie naruszenia dotyczącej Treści użytkownika. W przypadku odmowy uwzględnienia odwołania zgłaszający może skierować sprawę na drogę postępowania sądowego, jeżeli będą istniały ku temu podstawy faktyczne i prawne, zgodnie z postanowieniami końcowymi Regulaminu.
§4. ZAŁOŻENIE KONTA.
  1. Założenie przez Kupującego Konta wymaga wypełnienia Formularza Rejestracji oraz kliknięcia dedykowanego przycisku. Podczas rejestracji Kupujący ustala nazwę użytkownika oraz hasło. Kupujący może wprowadzić swoje dane do wysyłki w zakładkach Konta.
  2. Jeżeli rejestracja Konta następuje w procesie składania Zamówienia, Kupujący podaje również swoje dane do wysyłki.
  3. Po założeniu Konta w sposób, o którym mowa w dwóch punktach poprzedzających, Kupujący niezwłocznie uzyskuje dostęp do Konta za pośrednictwem indywidualnego loginu i hasła. Konto w Sklepie internetowym jest założone na czas nieokreślony i jego posiadanie nie rodzi żadnych zobowiązań finansowych dla Kupującego względem Sprzedawcy.
  4. Konto może zostać w każdym momencie usunięte bezpośrednio przez Kupującego za pośrednictwem funkcjonalności dostępnych w Sklepie internetowym i po dokonaniu dalszych wskazanych w Sklepie internetowym czynności lub poprzez przesłanie przez Kupującego żądania usunięcia Konta na adres e-mail Sprzedawcy: b2b@wloskapasja.pl bądź też poprzez przesłanie żądania pocztą tradycyjną na adres do korespondencji Sprzedawcy.
§5. ZASADY SKŁADANIA I REALIZACJI ZAMÓWIEŃ.
  1. Kupujący może złożyć Zamówienie w ramach swojego Konta po uprzednim wypełnieniu Formularza Zamówienia w dowolnym momencie – Kupujący powinien wypełnić Formularz Rejestracji (założyć Konto), dodać Towary do Koszyka, wypełnić Formularz Zamówienia oraz potwierdzić Zamówienie dedykowanym przyciskiem.
  2. Potwierdzenie złożenia oraz przyjęcia do realizacji Zamówienia zostanie przesłane Kupującemu przez Sprzedawcę w formie wiadomości e-mail po złożeniu Zamówienia w sposób wskazany w punkcie poprzedzającym.
  3. Umowę Sprzedaży między Sprzedawcą a Kupującym uznaje się za zawartą z chwilą otrzymania przez Kupującego wiadomości e-mail, o której mowa w punkcie poprzedzającym.
  4. Zamówienia złożone w dni robocze od poniedziałku do piątku po godz. 13, jak również w soboty, niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, o których mowa w ustawie z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy będą przekazywane do realizacji następnego dnia roboczego.
  5. Zamówienia przekazane do realizacji mogą być anulowane przez Kupującego wyłącznie po uprzednim uzyskaniu wyraźnej, pisemnej zgody na anulowanie od Sprzedającego.
  6. Czas realizacji Zamówienia (skompletowanie Zamówienia i przygotowanie go do wysyłki) wynosi 2 dni robocze, z uwzględnieniem pkt 7 i 8 niniejszego paragrafu.
  7. Czas realizacji Zamówienia, o którym mowa w pkt 6 niniejszego paragrafu, może zostać przesunięty w przypadku wystąpienia siły wyższej, przez którą należy rozumieć nieuniknione, nadzwyczajne, nieprzewidywalne i pozostające poza kontrolą okoliczności, których skutków nie można było uniknąć mimo podjęcia wszelkich rozsądnych działań, o okres jej trwania.
  8. W razie braku dostępności Towaru, Kupujący jest o tym informowany, a następnie może wyrazić zgodę na wydłużenie czasu realizacji Zamówienia wskazanego w pkt. 6 niniejszego paragrafu, albo zrezygnować z zamówionego Towaru lub z całości Zamówienia.
  9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia, jeżeli Kupujący – pomimo wezwania – nie uzupełnił w terminie 3 dni braków wymaganych do skutecznej realizacji Zamówienia, z uwzględnieniem 6 pkt 7 Regulaminu.
§6. PŁATNOŚCI.
  1. W związku z realizacją Zamówień oraz Umów, Sprzedawcy przysługuje wynagrodzenie według cen dostępnych w Sklepie internetowym i obowiązujących w momencie składania Zamówienia.
  2. Ceny podane w Sklepie internetowym wyrażone są w polskich złotych, są cenami netto
    i nie zawierają należnego podatku VAT. Ceny nie zawierają ewentualnych kosztów dostawy Towaru, które są wskazywane osobno przed złożeniem Zamówienia.
  3. O całkowitej cenie za Towary objęte Zamówieniem, która uwzględnia koszty dostawy, Kupujący informowany jest przed złożeniem Zamówienia.
  4. Do każdego Zamówienia dołączany jest Dowód Zakupu, przy czym Kupujący jako Dowód Zakupu otrzyma fakturę elektroniczną na podany w Formularzu Rejestracji lub w Formularzu Zamówienia adres e-mail, jeżeli Kupujący wyrazi taką chęć i zaznaczy odpowiednią opcję przy składaniu Zamówienia.
  5. Kupujący może podczas składania Zamówienia – wedle swojego uznania – wybrać jeden z następujących sposobów płatności za zamówione Towary:
    a) Przedpłata na konto – płatność przelewem zwykłym lub internetowym na rachunek bankowy Sprzedawcy – Zamówienie jest wysyłane nie wcześniej niż w momencie zaksięgowania pełnej kwoty za Zamówienie na rachunku bankowym Sprzedawcy,
    b) Płatność odroczona – płatność przelewem zwykłym lub internetowym na rachunek bankowy Sprzedawcy realizowana w ramach kredytu kupieckiego udzielonego danemu Kupującemu indywidualnie w zakresie wysokość limitu oraz terminu płatności. Zamówienie jest wysyłane niezależnie od zaksięgowania pełnej kwoty za Zamówienie na rachunku bankowym Sprzedawcy,
    c) płatność kartą płatniczą Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, lub Maestro - Zamówienie jest wysyłane nie wcześniej niż w momencie pozytywnego wyniku autoryzacji pełnej kwoty za Zamówienie,
    d) płatność za pośrednictwem platform internetowych: Sky-Pay (Autopay S.A. z siedzibą w Sopocie, ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk-Północ VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, NIP 585-13-51-185, REGON 191781561. Kapitał zakładowy 2 205 500 PLN wpłacony w całości) – Zamówienie jest wysyłane nie wcześniej niż w momencie pozytywnego wyniku autoryzacji pełnej kwoty za Zamówienie.
  6. W przypadku wyboru jednego ze sposobów płatności, o których mowa w lit. c-d punktu poprzedzającego, jeżeli Kupujący nie dokona płatności w terminie 3 dni od daty potwierdzenia Zamówienia, Sprzedawca może wezwać Kupującego do dokonania płatności w terminie nie krótszym niż 3 dni. W razie niezastosowania się do wezwania we wskazanym terminie, Sprzedawca może anulować Zamówienie, informując o tym Kupującego drogą mailową lub telefoniczną.
  7. W razie opóźnienia w płatności przez Kupującego, Sprzedawcy przysługują odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych oraz koszty odzyskiwania należności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
§7. DOSTAWA.
  1. Kupujący może podczas składania Zamówienia – wedle swojego uznania – wybrać jeden z następujących sposobów odbioru zamówionych Towarów:
    a) odbiór osobisty zamówionych Towarów po wcześniejszej konsultacji ze Sprzedawcą pod adresem: 32-600 Oświęcim, ul. Unii Europejskiej 22,
    b) dostarczenie Towarów na adres Kupującego podany podczas składania Zamówienia przez Pocztę Polską, firmę kurierską lub przewoźnika w przypadku transportu paletowego,
    c) inny – uzgodniony wcześniej ze Sprzedawcą w zakresie kosztów i formy transportu.
  2. Koszty dostawy naliczane są zgodnie z aktualnymi cennikami dostaw i zależą od wagi oraz rozmiarów przesyłki. Kupujący jest informowany o kosztach dostawy przed złożeniem Zamówienia.
  3. Kupujący zobowiązuje się do odebrania wysłanego Towaru.
  4. Kupujący obowiązany jest do sprawdzenia przesyłki w obecności kuriera lub pracownika Poczty Polskiej w momencie jej doręczenia.
§8. REKLAMACJA.
  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak określonych cech Towaru Outletowego z Umową jeżeli Kupujący, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru Outletowego wskazana przez Sprzedawcę odbiega od standardowego Towaru tego typu, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
  2. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Kupujący może zażądać jego naprawy lub wymiany. Reklamacja powinna zawierać: dane Kupującego, informacje dotyczące Towaru i Zamówienia, opis i data powstania wady Towaru oraz żądanie Kupującego. Kupujący zobowiązany jest również do przekazania oryginału lub kopii Dowodu Zakupu albo innego dowodu potwierdzającego dokonanie zakupu reklamowanego Towaru.
  3. W celu ułatwienia procedury reklamacyjnej, Sprzedawca udostępnia na stronie Sklepu internetowego Formularz Reklamacji, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  4. Reklamacje należy składać:
    a) w przypadku formy papierowej – korespondencyjnie na adres Sprzedawcy: 32-600 Oświęcim, ul. Unii Europejskiej 22,
    b) w przypadku formy poczty elektronicznej – na adres e-mail Sprzedawcy: b2b@wloskapasja.pl.
  5. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji złożonej przez Kupującego w terminie 14 dni od jej otrzymania. W przypadku nieudzielenia informacji w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, uważa się, że Sprzedawca uznał reklamację.
  6. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Kupujący żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Kupujący żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  7. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Kupującego powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  8. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Kupującego o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Kupujący go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Kupujący, chyba że zostanie ustalone inaczej ze Sprzedawcą.
  9. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
    a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową, zgodnie z pkt 7 niniejszego paragrafu,
    b) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową,
    c) brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową,
    d) brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z praw opisanych w pkt. 3 niniejszego paragrafu,
    e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.
  10. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.
  11. Sprzedawca zwraca Kupującemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o obniżeniu ceny.
  12. Kupujący nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny.
  13. Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy, Kupujący może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Kupującego wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Kupujący zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.
  14. W razie odstąpienia od Umowy Kupujący niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na swój koszt. Sprzedawca zwraca Kupującemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  15. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
  16. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Kupujących będących Przedsiębiorcami zostaje całkowicie wyłączona.
§9. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY.

Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży jako umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru, z uwagi, iż umowy zawierane za pośrednictwem sklepu nie są zawierane z Kupującym, jako z Konsumentem, a wyłącznie jako z Przedsiębiorcą dokonującym zakupów w celach bezpośrednio związanych z zawodową działalnością Kupującego.

§10. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH.

  1. Sprzedawca jest Administratorem danych osobowych Kupujących.
  2. Sprzedawca jako Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz innymi właściwymi przepisami o ochronie danych osobowych.
  3. Kupujący może wyrazić zgodę na przetwarzanie przez Sprzedawcę jego danych osobowych w celu otrzymywania Newslettera na wskazany przez Kupującego adres e-mail.
  4. Wszelkie szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym w szczególności cele i podstawy prawne przetwarzania oraz prawa Kupujących jako osób, których dane osobowe dotyczą, zostały zawarte w Polityce prywatności oraz Polityce Plików Cookies.
§11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu ze Sklepu internetowego spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem jego funkcjonalności. Jednocześnie Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by takie ograniczenia i przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w momencie wyraźnie wskazanym przez Sprzedawcę, nie wcześniej niż po 7 dniach od dnia ich ogłoszenia, chyba że wprowadzenie zmian jest konieczne dla zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich składania. Kupujący, który nie wyraża zgody na zmiany wprowadzone w niniejszym Regulaminie, powinien zaniechać dalszego korzystania ze Sklepu internetowego. Zmiany w Regulaminie mogą być podyktowane:
    a) zmianą warunków świadczonych usług,
    b) koniecznością dostosowania Regulaminu do zmian prawnych,
    c) koniecznością dostosowania Regulaminu do decyzji, wyroku lub innego orzeczenia właściwego sądu lub organu państwowego,
    d) koniecznością spełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Sprzedawcy,
    e) względami konieczności wprowadzenia zmian redakcyjnych.
  3. W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu, sądem właściwym miejscowo do rozpatrywania sporów będzie sąd właściwy dla siedziby/zakładu głównego Sprzedawcy (tj. sąd w Oświęcimiu).
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz przepisy o ochronie danych osobowych.
  5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od 1 grudnia 2024 r.